מחשבי OUTDOOR – מחשב זעיר לשימוש בסביבת עבודה לא שגרתית

No items found.
Share this post:

אך מה עושים כשצריך לעבוד עם מחשב בשטח, ברצפת היצור של מפעל? הרי מחשבים נייחים וניידים לא יכולים לעמוד בתנאים השוררים באזורים פתוחים, מפעלי תעשייה, אזורי בנייה, אזורי תכנון ופיתוח. מאחר ובאזורים אלו יש אבק ולכלוך צריך להשתמש בסוג אחר של מחשבים, מחשבים קטנים ללא מאורר. מחשב זעיר הוא מחשב קטן מימדים, יכול להגיע לסנטימטרים בודדים ומאות גרמים. מחשב זה כולל מעבדים איכותיים כמו אלו אשר מותקנים במחשבים רגילים, למשל מעבדים של אינטל I7,I5,I3 ועוד, יציאות לממשקים שונים, USB HDMI RS232 ומגוון פרוטוקולי רשת ותקשורת. מחשבים אלו מסוגלים להכיל זיכרון דינאמי רחב כמו גם יכולות איחסון נתונים בהיקפים עצומים. ההבדל העיקר בין מחשב זעיר זה לבין מחשבים רגילים, מלבד העובדה שהוא קטן מימדים, שמדובר במחשב ללא מאורר. על כן הוא יכול לעבוד בתנאי שטח מבלי שיכנס אליו אבק ולכלוך, מה שגם שומר על הניקיון הפנימי של המחשב וגם מונע ממנו תקלות מיותרות. במאמר זה נתייחס לשאלה מתי אנחנו נרצה להשתמש במחשב זעיר ולמי הוא יכול להיות שימושי, מה היתרונות של מחשב זה, מדוע משתלם לעבוד איתו, ומה צריך לבדוק כשרוכשים מחשב כזה. לפני כן, נסביר עליו, על המפרט שלו ונציג את שלושת החברות המובילות בתחום הייצור שלו ושל מרכיביו.

מה זה אומר מחשב זעיר?

לכאורה, היינו יכולים לחשוב שהתחום של הקטנת מחשבים לממדים קטנים הגיע לשיא עם מחשבים ניידים ואולטרא נייד אשר נמכרים לצרכן הפרטי בחנויות ורשתות שונות. אך מחשבים אלו משמשים לשימוש פרטי ועסקי. אנשים אשר עובדים בשטח זקוקים למחשב היכול להתמודד עם  תנאים קשים, מחשבים שיהיו מאוחסנים ומאובטחים בארונות שטח קטנים. על כן נוצרו במהלך השנים מחשבים זעירים, המבוססים על מעבדים איכותיים ומהירים, מחשבים שמבוססים בין היתר על הדור הרביעי ומעלה של מעבדי אינטל. מחשבים אלו הינם בגודל קופסא קטנה, המזכירה במהותה מודם של מחשב. היאכוללתיצירותUSB, יציאות מסך שונות, כולל ,DVI    HDMI ו-VGA, כמו כן היא כוללת רכיבי זיכרון של 16 ג'יגה ויותר, חיבורים טוריים וכן חיבורים תקשורת שונים, כולל חיבורי רשת מקומיים, אלחוטיים, תקשורת סלולארית ועוד. כמובן שכל מחשב קטן כולל מפרט אחר אשר מאפשר לעבוד איתו ברמה שונה. המייחד מחשבים אלו הינה העובדה שהם אינם נדרשים למאוור מה שמאפשר להקטין את גודלם. לכן מחשבים אלו שקטים לחלוטין, עובדים בסביבות מזוהמות, אינם סופחים לתוכם אבק ולכן שרידים לתקופות ארוכות מאוד ללא תקלות.

חברות מובילות בתחום של מחשבים זעירים

מחשב זעיר בדמות מיני PC נוצר, כאמור, להוות פתרון  לכל מי שעובד בסביבות עבודה קשות, סביבות עבודה מוגבלות מקום או סביבות עבודה הדורשות נקיון מוחלט (בתי חולים, מרפאות). המחשבים מיוצרים על ידי מגוון חברות שמתמחות בפתרונות מעין אלו, ביניהן קומופיולאב,MSI,NEOUSYS, הנה מספר פרטים על כל אחת מהחברות: קומופיולאב זו חברה ישראלית מובילה בתחום של ייצור מחשבים זעירים לתעשייה ולוחות למחשבי שולחן ומחשבים ניידים. החברה הוקמה בשנת 1992 ביוקנעם ונחשבת, כאמור,  לחברה פורצת דרך אשר משרתת קהל לקוחות רחב בכל רחבי העולם.MSI זו חברה טאיוונית אשר נוסדה בשנת 1986, היא מתמחה בייצור מוצרי חומרה למחשבים ושרתים, כמו כן היא מתמחה ביצור מחשבים זעירים, נטבוקים ולפטופים. החברה פעילה בכל רחבי העולם וכן מוצריה נמכרים גם בישראל.NEOUSYS נוסדה בשנת 2010, גם היא חברה מטאיוון,  החברה מייצרת פלטפורמות ומודלים המשתלבים בתוך מחשבים מסוגים שונים ובפרט מחשבים זעירים ללא מאוורר. מוצרי החומרה שהחברה מציעה מתאימים למחשבים שעובדים בתנאי שטח מגוונים ועל כן הצלחתה הגדולה של החברה. כאמור, שלושת החברות מייצרות מחשבים תעשייתיים זעירים ומוצרי חומרה שמותקנים במחשבים אלו ומאפשרים את עבודתם בצורה תקינה בתנאים שונים ולא פשוטים.

יתרונות שימוש במחשב זעיר

שיכולנו לראות, מחשבים זעירים הינם מחשבים מיוחדים אשר מתאימים לשימושים ספציפיים מאוד, לפיכך גם השימושים במחשבים זעירים הם ייחודים ושונים מכל מה שאנחנו מכירים אודות מחשבים ביתיים ואפילו מחשבים עסקיים. יתרון ראשון – יתרון הגודל – מדובר במחשב זעיר, אשר ניתן להתקין בכל מקום או סביבה בצורה פשוטה. ניתן לחברו לחלקו האחורי של המסך ובכך לחסוך את הולכת הכבלים, ניתן לאחסנו בארוניות קטנות, לחברו לדפנות של קירות, שולחנות ומדפים. יתרון שני – שימושים בסביבת עבודה קשה – לא רק בגלל שמדובר במחשב זעיר הוא יכול לעבוד בסביבת עבודה קשה אלא גם בזכות המפרט שלו. מדובר במחשב שמכיל את כל מה שמחשב רגיל מכיל ומעבר לכך, מה שמאפשר להשתמש בו בסביבות עבודה שונות ולהפיק ממנו תועלת מרבית, בדיוק כמו היה מחשב במשרד. דוגמא טובה לכך היא, שהמחשב יכול לעבוד בצורה רגילה גם בטמפרטורות קיצונית, מתחת לאפס ומעלה. יתרון שלישי – שקט ונקי – מדובר במחשב שלא עושה רעש, הוא לא צובר לכלוך, מה שמאפשר לו ליהנות מצריכת אנרגיה נמוכה וכן עבודה ממושכת לאורך זמן. יתרון רביעי – חזק וקשיח – מאחר והשימוש בו נעשה, בין היתר, בתנאי שטח קשים הרי שהוא עשוי מתכת עבה וקשיחה, אשר מאפשרת להשתמש בו בתנאי שטח שונים ללא חשש שיקרה לו משהו. יתרון חמישי – ממשקים מתקדמים – מחשב תעשייתי כולל מערכות הפעלה מתקדמות, ממשקי עבודה מהירים ונוחים, מעבדים מהדור האחרון, וכן הוא כולל זיכרון אחסון גבוה כולל אפשרות הרחבה. המחשב תומך במגוון יישומים מתקדמים ומציע פתרונות מחשוב שונים לכל עניין. יתרון שישי – צריכת מתח נמוכה – מאפשר חיסכון באנרגיה. עלותו של מחשב זעיר מתקזזת לאחר שנת שימוש אחת נוכח החיסכון בצריכת המתח.מחשב זעיר – למי הוא יכול להתאיםהשימוש במחשב זעיר ללא מאוורר, יכול להתאים למגוון רחב של אנשים אשר עובדים בסביבת עבודה קשה. מדובר על אנשים אשר עובדים בשטח, בתשתיות, בנייה, ובסביבה שאיננה מאפשרת שימוש במחשבים רגילים. מאחר ומחשב זה מכיל, בדרך כלל, מעבדים מאוד חזקים ואפשרויות תקשורת שונות, הרי שהשימוש במחשב זה מאפשר לבצע עליו עבודות, להעביר נתונים ועוד מגוון רחב של שימושים. יש לציין ששימוש במחשב זעיר אפשרי בין היתר, מאחר והוא מאפשר עבודה בסביבה נקייה וכן בסביבה פחות נקייה, מדובר במחשב שקט מה שמקל על השימוש בו במידה ויש צורך לעבוד בתנאים מסוימים שאינם מאפשרים חריגה ברעש, כמו כן, מחשב זעיר ניתן לשאת אותו לכל מקום, כולל אל מקומות מתחת לאדמה או מקומות צרים.

מה צריך לבדוק לפני שרוכשים מחשב זעיר

כאמור שימוש במחשב מיני פיסי יכול להתאים למגוון רחב של שימושים ועבודות, אך לפני שרוכשים מחשב כזה יש לבחון מספר נקודות לגביו:

  • דבר ראשון אשר חשוב לבדוק לפני רכישת מחשב זעיר הוא, שאכן מדובר במחשב אשר משקלו נמוך וניתן לשאת אותו בקלות לכל מקום.
  • רצוי לבדוק את סוג המעבד והמהירות שלו. כפי שראינו כיום מחשבים זעירים כוללים מעבדים מתקדמים שמאפשרים עבודה מהירה
  • מחשב זעיר כולל כפי שציינו מספר יציאות שמאפשרות חיבורים שלו למכשירים וכלים אחרים. בעת הרכישה יש לוודא שיש במחשב את כל היציאות הנדרשות לשם עבודה בשטח, כולל יציאות תקשורת.
  • על מנת לאפשר את העבודה באופן סדיר, חשוב מאוד לוודא שהחברה אשר ממנה רוכשים את המחשב, מעניקה גם אחריות מקיפה. כאן יש לשים לב, בעוד שבמחשבים נייחים וניידים קל למצוא רכיבים להחלפה, הרי שבמחשבי outdoor, קרי מחשבים זעירים, מאחר והם אינם נפוצים כמו מחשבים רגילים, רצוי לוודא שניתן לרכוש ולהחליף את הרכיבים, עם זה במקרה של תקלה ועם זה במקרה של שדרוג, במקום בו רוכשים את המחשב, בזמן קצר. זאת על מנת שיהיה ניתן להשתמש במחשב בצורה סדירה ללא עיכובים.

לסיום, מחשב זעיר הוא פתרון איכותי וייחודי עבור בעלי מקצוע אשר עובדים בסביבת עבודה לא רגילה. המחשב מאפשר להם לבצע את עבודתם על הצד הטוב ביותר וליהנות ממגוון היתרונות שמחשבים "רגילים" מציעים ואף מעבר לכך, וליהנות מתוצאות ברמה גבוהה מאוד.

No items found.
Share this post:
Blog

Recent publications

All publications