ההבדל בין מחשב ביתי למחשב מוקשח

No items found.
Share this post:

עבור התעשיה הצבאית, מפעלים, חברות תעופה ותחבורה עמידות ואמינות מחשבים חשובה ביותר. מחשבים מוקשחים נבדלים ממחשבים רגילים משום שהם עונים על הצרכים הנ"ל באמצעות רכיבים מיוחדים ותכנון הנדסי מיוחד. כאשר אחראי מחשוב בתעשיות אלו ניגשים לבחור מחשבים הם בודקים אילו מאפיינים במחשב מוקשח מספקים את הפתרון הטכנולוגי לפרויקט עליהם עובדים.

1. פעילות בטמפרטורות קיצון.
מחשבים רבים מיועדים להצבה בתנאי סביבה מאתגרים כגון חשיפה למזג-אויר, חום של מכונות העומדות בקרבתן או קור של תנאי מעבדה רפואית למשל. מחשבים מוקשחים בנויים עם רכיבים שעוברים בדיקות  אמינות ושרידות: - מבחן פעילות מחשב ב 40- מעלות צלזיוס

- מבחן מאמץ בטמפרטורת חדר

- מבחן מאמץ ב 70 מעלות צלזיוס


2. מסכי מחשבים רגילים אינם עמידים לפעילות מתחת ל-0 מעלות והם חשופים להיווצרות קרח ופגיעה ברכיבים פנימיים. לעומת זאת, מסכים מוקשחים נוצרו לעמוד בתנאי קיצון כאלו ומגיעים עם מעטפת אטומה לפגעי מזג-האויר, לסביבות עבודה מאובקות ולפעילות בשטח. מסכים כאלה אפשר להציב ברחוב, בשימוש בנקים או מסופוני מידע ואף מסכים נישאים לפעילות צבאית בשטח.

3. מעגלים חשמליים פולטים חום בזמן פעילות המחשב ומתקררים כאשר הוא כבוי או במצב המתנה. עבור מחשב רגיל, השינוי בצורך באספקת מתח יכולה לגרום נזק בטווח הארוך וכמובן שהוא אינו עמיד לקפיצות מתח חדות.
החומרה המוקשחת במחשבים תעשייתים היא בעל טכנולוגיה עמידה המספקת הגנה משינויי מתח ועמידה לשיבושים באספקתו. דוגמה לכך אפשר למצוא בזמן התנעת רכבים, רכבות או בשימוש במטוסים. תעשיות אלו רוכשות מחשבים ומסכים מוקשחים המספקים עמידות ואמינות בכל מצב.

4. התקני אחסון.
כוננים קשיחים רגילים מסוג HDD מורכבים מדיסקות שטוחות העשויות אלומניום או זכוכית ומצופות חומר מגנטי. המידע השמור עליהן נקרא על-ידי זרוע הנעה על גביהן. בתנאי קור או רעידות, רכיבים רגישים אלו לא יזוזו כנדרש ואף עשויים להינזק פיזית.

לעומתם, כונני SSD ו- mSATA הינם ללא חלקים נעים ולכן בטיחותיים יותר לעבודה בתנאים אלו. מחשבים מוקשחים עמידים יותר ומעניקים מגוון שימוש רחב יותר ממחשב רגיל.

5. אוורור טבעי ללא מאוורר.
כיצד מחשב מקרר את עצמו ללא מאוורר? הסוד של המחשבים המוקשחים מצוי במעטפת האלומיניום שלהם, אשר מהווה מוליך טבעי לחום המשתחרר בתוכם בזמן פעילות המחשב. הרכיבים המוקשחים בתוך המחשב אינם פולטים חום רב, כך שהתוצאה היא שמירה עקבית ואמינה על טמפרטורת המחשב בכל סביבה.

   מחשבים מוקשחים אלו מסוגלים גם לעמוד בתנאי לחות של 10-90% והם חסינים לסביבות עבודה מאובקות, לנסורת ואף חלקיקי מתכת. שרידות כזו הכרחית במפעלים ליצור כלי רכב, תעופה, מצלמות תנועה או במחשבים בממוקמים בשטחים ציבוריים.

No items found.
Share this post:
Blog

Recent publications

All publications